Syrinx gaat opnieuw aan de slag voor Stichting ALS. De stichting zet zich in voor Amyotrofische Laterale Sclerose, een dodelijke zenuw-spierziekte waarbij de signalen van uit de hersenen niet meer aankomen bij de spieren, met als gevolg dat de spieren één voor één uitvallen.
Stichting ALS kreeg grote bekendheid door onder andere de ‘ik ben inmiddels overleden’-campagne, waarin overleden ALS patiënten de hoofdrol spelen. Syrinx was in 2011 verantwoordelijk voor de PR-machine achter deze campagne en schrijft dus mee in het succes ervan. Door de campagne-matige aanpak met heel veel initiatieven - en natuurlijk door de Ice Bucket Challenge - staat ALS inmiddels op de kaart. Het volgende doel? ALS van de kaart!
Helaas is er nog maar weinig over de ziekte bekend en er bestaat nog geen geneesmiddel. ALS de wereld uit helpen kan daarom ook maar op één manier: wetenschappelijk onderzoek. Om dit onderzoek te financieren zijn donateurs nodig!
Syrinx gaat Stichting ALS ondersteunen op het gebied van PR en communicatie, zodat we nóg meer donateurs kunnen aanspreken. Dit doen we op vrijwillige basis, omdat we het belangrijk vinden dat onze expertise ook ingezet wordt ten behoeve van de samenleving.
Volg onze website en social mediakanalen om op de hoogte te blijven van de activiteiten.
Lees hoe de lancering van de ‘ik ben inmiddels overleden’-campagne €1 miljoen PR-waarde in minder dan 2 maanden opleverde