Een van de meest aangrijpende projecten van Syrinx is zonder twijfel de PR-lancering van de campagne 'Ik ben inmiddels overleden' voor Stichting ALS in 2011. Geconfronteerd met ALS in de naaste omgeving bood Ingrid Wallisch meteen haar diensten aan toen via haar netwerk het verzoek kwam als vrijwilliger de PR-activiteiten te verzorgen rondom deze nieuwe, spraakmakende campagne. De activiteiten begonnen met een bijeenkomst met de directie en de marketingmanager van Stichting ALS en het team van vrijwilligers dat zich 'om niet' beschikbaar stelde om vanuit zijn/haar expertise bij te dragen aan het genereren van landelijke bekendheid van deze relatief kleine maar ongeneeselijke ziekte. Wat de de campagne met name zo aangrijpend maakt is dat alle patiënten die hadden meegewerkt op dat moment nog in leven waren. Hun overlijden zou het moment van lancering bepalen. Patiënten in plaats van acteurs hebben deze campagne gemaakt wetende dat na hun dood hun portret het straatbeeld zou bepalen. Even bizar als indrukwekkend, even afschuwelijk als mooi en aangrijpend.
Wat een flitsende start! Fantastisch! Waar je ook naar toe zapte gisteravond: je zag overal ALS! Nogmaals dank voor jullie onuitputtelijke inzet en aandacht - Marguerite Soeteman-Reijnen, Chairman Aon Holdings en voorzitter Stichting ALS
Vanaf de zomer 2011 is Syrinx gestart met het informeren van de landelijke pers - uiteenlopend van publieksbladen, opiniebladen, landelijke pers en RTV-media - over de campagne. In de aanloop naar de lancering zijn er interviews en reportages gearrangeerd in media zoals RED, Vrouw, Hart van Nederland en bijvoorbeeld het Algemeen Dagblad. Dan wordt duidelijk dat de campagne begin september zal starten, Conny is overleden, een van de ALS-patiënten in de campagne. Syrinx gaat tot het uiterste om de lancering van de campagne zo groot als mogelijk is te begeleiden met ruimte in de redactionele kolommen van de kranten, met interviews en reportages op radio en TV en met heldere berichtgeving online. Op de dag van de lancering was er dan ook een uitgebreid item in DWDD, een achtergrondverhaal in Altijd Wat (NCRV) en op het RTL Journaal om half 8. Gevolgd door een enorme hoeveelheid artikelen, interviews en RTV-items. Een campagne met een PR-waarde van € 1 miljoen in minder dan 2 maanden.
Nieuwsgierig geworden? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking!